2008年7月10日 星期四

我願意,教導與分享我的知識

我最喜歡的其中一本書,與神對話的作者,Neale Donald Walsch,在前一陣子開始,每天都會寫下一段話,給所有訂閲他e-news的讀者。而今天我收到的訊息,我非常地喜歡!在這裡跟大家分享~

On this day of your life, dear friend, I believe God wants you to know...
....that the fastest way to learn something is to teach it.

Do not wait, therefore, until you "know all about it" or
have "mastered" what you wish to share before you
begin to share it.

The world needs more of what you wish to learn
more of. So teach. Share. Help others. And do not
worry so much about what you "don't know." Worry
about what you don't do. Because you are robbing us
while you are waiting to become an "expert."


訊息的大意是,請不要等到你已經成爲所謂的“專家”才開始分享你知道的事情!最快的學習方式,就是教導!對於你相信、有熱情的事情,開始教導、分享、並幫助其他人了解。不要擔心你知道的不足,你只需要擔心你是否“做的不足”!

因此,我的朋友們,如果你有任何相關個人成長健康情緒感情工作時間、或通方面的需求,請隨時敲我!我願意教導、分享、幫助你,學習並幫助你找到 ->達到你的目標!

沒有留言: